torsdag 29 januari 2015

Håleriet

Jag har fått mitt livs första hål i en tand. Känns inte helt bra för min hålfria image. Men lyste in med en bit av en ljusslinga i munnen och konstaterade att det där är nog helt klart ett hål. Så jag ringde hälsostationen för en tid. Är det inte så man ska göra?

De ringde upp fyra timmar senare och frågade vad jag ville? Jag sa att jag ville ha en tid och så tog telefonkvinnan mitt personnummer och konstaterade att jag var där senast 2009 med en lite lätt anklagande ton. Därefter meddelande hon mig att jag får en kallelse på posten inom ett halvår som jag sen kan ringa och acceptera? Jag frågade om det inte är enklare om vi bestämmer en tid nu? Verkligen inte tyckte hon och så la vi på. Nåja. Vi ses om ett halvår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar