måndag 22 december 2014

Tja

Jag jobbar härifrån idag. Dricker kaffe i pyjamas och lyssnar på mina kollegor på Skype. Anställde annars en tjej förra veckan och fick första gången i mitt liv hålla i anställningsintervjuer. Väldigt rolig känsla. Vid ett tillfälle frågade jag "Har du några hobbies?" och började nästan fnissa åt mina egna nickande rörelser där jag satt och såg så allvarlig ut. Men bestämde mig för en skön tjej i slutändan med massa egenskaper jag inte besitter och jag ser så fram emot att få henne in i mitt lilla team.

Annars är det superfint väder här idag. Niki och jag ska på långpromenad när han vaknat. Han vet inte om det än. Men det blir mys. Är det inte det man gör på julen? Promenera, äta och spela sällskapsspel? Fick förresten en till bild på oss från Nikis systers bröllop. De hade nämligen en fotograf som tog bilder på alla gäster som anlände till festen. Kul grej eftersom alla gäster även fick bilden på sig själva i tackkortet. Skulle vilja gå på det där bröllopet igen. Så roligt var det.

3 kommentarer:

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar