tisdag 30 december 2014

Hemmaeriet

Vi var fast sisådär 70 minuter extra på Gardemoen igår. Kanske inte direkt drömscenariot med tanke på att ingenting på flygplatsen är öppet efter åtta/nio. Så vi satt sen där. Spelade ett kortspel som jag senast spelade med min storasyster på Lanzarote 1998 och pratade skit om Gardemoen. Sådär som man gör när man har ett gemensamt hatobjekt. Vi var hemma nån gång vid tvåtiden. Jag var lätt patetiskt och Niki skrattade mest åt mig. Den nivån.

Idag landar sju av mina vänner från Sverige här för att fira nyår. Yrt men kul. Min ena vän som är känd för att ha lite lättare blond-moments hade en förvirrande konversation i facebook-gruppen om tidsskillnaden innan idag. Insåg just då hur mycket jag saknat henne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar