onsdag 10 december 2014

Anställeriet

Är på kontoret. Försöker anställa någon för tillfället och letar runt efter svenskar som har lite samma intressen som jag. Internet. Hur svårt kan det vara tänkte jag. Men kanske det är svårare än man tror.

Ikväll ska jag gå och se Hallonbåtsflyktingen på bio med min vän Larissa. Har bara hört gott om den även om jag underligt nog inte har läst boken. Saknar att läsa. Känns som om det har ramlat ur mitt liv den senaste tiden. Istället består nästan 80% av min vakna tid av att hänga framför datorn med diverse allt. Det där som mamma alltid brukade säga om att få fyrkantiga ögon av för mycket skärmtittande borde ha inträffat för länge sen om det vore sant. Misstänker att hon ljög. Den fulingen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar