måndag 10 november 2014

Värveriet

Morijens! (heter det så?)
Hängt på landet med pappa hela helgen. Han är en av mina absoluta favoritpersoner här i världen så det var en bra helg. Lagade dessutom en farsdag-middag till honom igår med potatisgratäng som tog en evighet att göra men som faktiskt blev riktigt bra. Nu är det måndag, större delen av befolkningens hatdag och jag är på kontoret och är trött. Har en lång vecka framför mig med mycket program så gäller att bunkra upp med koffein. Lyssnade annars på Amanda Schulman i podcasten Värvet imorse. Tycker om Värvets koncept med långa långsamma intervjuer där objektet verkligen får tid. Lyssnar dock bara om det är personer jag är intresserade av. Avsnitt med intervjuobjekt som försöker vara djupare än vad de är orkar jag inte med.

Andra avsnitt jag gillat:

Marcus Birro
Jag gillar verkligen inte Birro som person, har helt andra åsikter än den här nissen och tycker att han verkar vara en mediekåt gnällis. Kanske därför jag tyckte det var extraintressant att höra en intervju där han inte hela tiden kunde krypa in i offerkoftan. Tyckte dessutom litelite bättre om honom efteråt.

Isabella Löwengrip
Gillade verkligen intervjun med Blondinbella. Kanske för att hon kändes ärlig och vågade stå för sina åsikter. Har varit irriterad på hennes präktighet senaste året och därför var det skönt med en lite ärligare bild. Hon blev en cool brud igen i mina ögon.

Alexander Bard
Gillar att Bard står för vad han tycker och inte försöker dra in allting i ett vackert paket. Han försöker inte hymla eller göra sig till utan han är bara rättfram med precis allt han tycker. Galen med underhållande människa med en släng av hybris.

Micael Bindefeld
Man läser nissens namn överallt och därför var det kul att höra hur han gick från att vara min mammas frisör till Sveriges främsta partyfixare.

Filippa Reinfeldt
Ända sedan jag läste Filippas Stockholmstips som ärligt talat är de sämsta tipsen någonsin har jag funderat över hur den här kvinnan tänker. Har Filippa någonsin varit i Stockholm? Rekommenderade hon verkligen IKEA som den bästa shoppingbutiken? Var i alla fall ett intressant avsnitt. Gillade att Triumph inte hade gått med på hennes krav om vad man inte fick prata om. Verkade helt sympatisk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar