torsdag 11 september 2014

Sandefjorderiet

Hej från Norge. Sandefjord för att vara mer exakt. En liten ort söder om Oslo där min pojkvän bor i ett litet rött hus. Han går i skolan på dagarna och jag distansjobbar. Gått förvånansvärt bra för att vara jag. Har dock bytt arbetsposition i huset sisådär tvåtusenelvahundrajutton gånger. Bara för att jag kan. Är så van att bo i en etta att utrymme (som det finns i det här lilla egnahemshuset) får mig att gå bananas. Satt i trappan i tre timmar. Bara för att jag kunde. Norge är så gulligt. Blir alltid lite "AAAAUUUUW" när jag är här för att allt ser så pluttigt ut. Är i alla fall upp över öronen lycklig över att vara här. Men det har väl egentligen mest med sällskapet att göra. Hehe.
 Mannens hus (Ja, N. Jag har smygfotat det)
 Mina spatserarskor
 Min femtielfte kopp kaffe som jag slängt i mig idag.
 Jobbade i trappan en sväng. Inte helt okej ergonomiskt som min kollega skulle säga.
 Har även invaderat nissens badrum. Känns alltid bra. SPACE :D
 Jag är bra i köket. Bra på att läsa husis i köket i alla fall.
Sen ska ni läsa den här. Så bra! Grät en trudelutt i slutet. Precis som jag gjorde med hennes förra bok.

4 kommentarer:

  1. Går nog ingen nöd på varken dig eller Niki! Fint hus!

    SvaraRadera
  2. Han har såå fint hem! Vill se mer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Hur träffades ni ens? Är han norrmann?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hallojs! Tack säger han, eller jag tror det i alla fall. Vi träffades på Ahjo av alla ställen i våras, veckan innan påsk om jag nu minns rätt. Han är finlandssvensk men pluggar till pilot i Norge. Därför är han här och myzer.

      Radera

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar