måndag 15 september 2014

"Lillefly"

Har flygit miniplan till Fagernäs idag. Fick flyga med flygnissen till pojkvän dit och tillbaka. Var 
6500 fot upp i luften i det minsta planet jag sett i mitt liv. Cessna nånting. Himla gulligt det också. Niki skötte sig för övrigt utmärkt. Han flög så lugnt att jag somnade mitt i allt. Tog på mig solbrillorna så att han inte skulle förstå min fruktansvärda synd. Han märkte det i och för sig ändå. Så smooth är jag. I Fagernäs var det dock bara vi som landade. Det var lite kallare och det fanns inte en själ på flygplatsen. Intressant tur och jättekul att få se favoritnissen in action. Förstod i och för sig ingenting vad folket yrade om i hörlurarna. "Juliette" hörde jag hela tiden och undrade vem det var, vilket visade sig vara oss. Mer miniflyg åt folket.
 Han fylle ri pappersgrejer. Jag tittar på.
 Flygarn
 Norge är nog ett löjligt vackert land
 Med fjordar och grejer
 Jag sa i princip ingenting
 Tror aldrig att jag har varit tyst i vaket tillstånd så här länge någonsin tidigare.
 Så svääänger vi
Och landar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar