torsdag 18 september 2014

Höstlisteriet

Stal höstlistan av Catzo. Bara för att jag kan.
Beskriv din höst med tre ord.
Jobb, kärlek, längtabortlängtan.
Vad är det bästa/sämsta med hösten?
Att den slutar med november. Avskyr november. Det bästa är att den är ganska photogenic. 
Hur höstmyser du?
Rödvin, böcker och spontana escapes.
Dina 3 bästa hösttips – alla kategorier?
Skaffa något att se fram emot, ha vänner som vill umgås med dig och titta på bra tv-serier.

Hur ser din höstoutfit ut?
Svart, grå och jeansig. Helt som vanligt.

Har skol/jobbstarten fört med sig några insikter?
Har jobbat hela sommaren så den startades aldrig. Den bara fortsatte. Insåg ingenting.
Vad har du på TO-DO listan just nu?
Vill helst inte ens titta på den. Men skolan står väl som en etta.
Några tips på hur man botar höstdeppigheten?
Pussas och kramas lite.
Vilka serier rekommenderar du att följa? Eller kanske någon sevärd film?
Paradise Hotel. Då känner man sig i alla fall lyckad, välutbildad och smart.
Vilka bloggar frossar du i för tillfället?
Transfrans gör mig alltid så glad. Så glad så glad. Ni hittar honom här till höger.
Vad är den höstigaste maträtten?
Grytor med innehåll. Helst sådana som någon annan gör medan jag tittar på och myzer.

Var hänger du helst under helgen?
Skulle faktiskt vilja ta mig till Ingå. Har inte varit där på forever. Har dessutom känslan av att om jag vill umgås den här helgen med någon måste jag åka till Stockholm. Så lika bra att fly till Ingå och bara umgås med mig själv. Jag är ändå relativt trevlig.
Har du någon inplanerad resa för den närmaste framtiden?
Norge snart igen och kanske lite El Stockholmo. Lina så in i Norden kan vi kalla den här hösten.
Hur förbereder du dig för vintern?
Genom att alltid ha något trevligt att se fram emot. 
Bästa sättet att spendera hösten är väl egentligen så här. Lär inte hända i år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar