måndag 15 september 2014

Andra fundererier


  • Åker dyrt norskt tåg till Gardemoen som stannar överallt. Råkade sätta mig på tyst avdelning. Sitter i princip helt ensam i hela vagnen men fick ändå en tillsägning av konduktören att man "Ikke får använde PC här, den kan göre ljud" (försökte härma norska). 
  • Jag har ingen PC. Det är en Mac.
  • Datorn är fortfarande på och varje gång konduktören kommer sätter jag den under tröjan och låtsas att jag är gravid. Väldigt moget.
  • Det finns en annan tjej i samma vagn. Hon stickar. Jag lovar att den sysslan gör mer oljud än min "pc" gör.
  • Valet. Jag vet inte ens om jag orkar kommentera valet. Gör det senare. När jag tänkt klart.
  • Hatar att lämna Niki. Mitt hjärta går sönder varje gång och så blir jag liten, ynklig och relativt patetiskt. Distansförhållandet när det är som värst.
  • Jag tror att det står i mitt CV att jag kan norska. Jag kan verkligen inte norska. Kommer undan ganska långt med att vinka och le. Tills någon ställer en fråga, då är jag körd.
  • C´est tout.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar