fredag 15 augusti 2014

Leaseriet

Är lite lätt trött idag. Trängdes på en trottoar med den finlandssvenska kultureliten igår (får man kalla fölket för det?) och firade av Peppes bok. Alltså en releasefest. Himla roligt faktiskt. Så många människor jag inte sett sedan begynnelsen, eller i alla fall förra veckan. Åt därefter pommes med Jonski på gatan, precis så som Jonski gillar det. Själv föredrar jag egentligen precis vad som helst som inte kommer ifrån MC Donalds. Skulle förmodligen bli gladare för en burk leverpastej vilket jag inte heller är överdrivet förtjust i. Min mamma matade mig med möglig sådan en julafton på det glada 90-talet. Har väl i princip kommit över trauman nu. Nästan. Avslutade därefter kvällen med att dansa lite lätt på Grotesks innergård med Agnes, Marie & co (lät som en hamburgarmeny) till takterna av Manu Chao.

Nu ska jag ut till landet. Säga hej till pappa och kanske segla. Har inte seglat en enda dag den här sommaren. Senast det hände var 2007. Tragiskt ack så tragiskt.
Köpte även glass idag. Sa till mig själv att jag måste köpa en sort som jag inte brukar köpa. Så jag köpte sorbet. Jag tycker inte ens om sorbet. Så mycket för att vara lite "wild and crazy".

6 kommentarer:

  1. Haha, så glad att du offrade dig för min skull ;) ha det skönt i Ingå <3

    SvaraRadera
  2. Ville bara påpeka att du har en bra blogg, du är skarp och finurlig, helt super! Hittade den via smulans (fast jag kan inte sluta undra varför du inte finns på hennes länklista? Vink vink ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Halloj! Vet du hur glad jag blev nu? Sådär riktigt töntigt glad. Finurlig och skarp! Vilket fantastiskt ordval. Jag älskar ordet finurlig. Så bra ord. Wiho! Välkommen hit! Du är numera mina favorit-bloggläsare!
      (Jag finns btw på smulans länklista under namnet Lina + mitt mycket finska efternamn)
      Kärlek!

      Radera
  3. Roligt om du blev glad, det ska du vara och stolt över ditt sätt att uttrycka dig och dina "vardagsbetraktlser". Bloggade själv tidigare men nu surfar jag mera in på bloggar sporadiskt. Lovar att försöka komma ihåg att kommentera mera.

    SvaraRadera

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar