söndag 3 augusti 2014

Backeriet

Jag tar en paus i bloggpausen och bloggar. Lever precis som alla andra ett ganska svettigt liv i hettan. Sitter i och för sig just nu på en takterass i södra helsingfors och kikar på solnedgången med ett glas rosé i handen. Inte helt fel det heller. Igår var vi hos min kusin i Snappertuna och firade hennes födelsedag. Dessutom var det sista dagen för min mamma i Finland. Med andra ord börjar sommaren gå mot sitt slut, i den här vinpimlande formen i alla fall. På onsdag åker jag till Svea för att göra ytterligare ett festivaljobb. den här gången för Gettaway i Gävle. Good one. Annars tänkte jag bildspamma er lite.
 Rosébubbel HÄJ
 Släkten njöt i trädgården
 Barnen hittade en groda som var dagens största underhållning. Stackarn.
 Jag spatserade runt och kollade in ägorna
 Min kusins man Riggert är konstnär och dom har byggt om ladugården till en fantastisk ateljé.
 Han har liiite penslar.
 Vi fick en supergrym salladsbuffé. Mycket av kalaset har kusinen odlat själv.
 Dessert
 Blåbärskakor
en till hälsosam kaka
 Mina Toms..
 Ängen där vi åt.
 Riggerts grejer i ladugården
 Ännu mer penslar.
 En sko från gårdens tidigare ägare..
 Och annat fynd från tomten
 Flaskor & stuff
Spanade även in kusinens fina odlingar. Bra dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar