onsdag 9 juli 2014

Våga frågeriet

Om någon jag inte känner kommenterar min blogg blir jag alltid sådär töntigt glad. Oftast är det min mamma som fyller i med finurligheter som definitivt bevisar att hon är född på 50-talet. (No offence mamma). Så om någon sådär helt random kommenterar så blir jag alltid lite lätt rörd. Ungefär som en gravid brud som just fått uppleva hormonchocken för första gången. Snyftar och grejer. Tycker ni borde göra det lite oftare. Tex kan ni fråga något?

Vad som helst.

En fråga som jag fick någon gång 2012 var "Väljer du dina vänner efter utseendet?"
Helt briljant fråga. Har inte alla små offentliga skönhetstävlingar när ni väljer kompisar? Sådär en mini topmodel på esplanaden? Alla får gå en catwalk och instagramposa. Väldigt vanligt kompisfenomen i Sverige. Lovar.

Nånej. Man kan fråga helt normala saker. Som typ, "Varför borde Värnamo bli Sveriges huvudstad?".

You got it. Aight?
(Blir i och för sig också glad när någon jag känner kommenterar)

5 kommentarer:

  1. hej!! Bor din familj i finland?

    SvaraRadera
  2. Största skillnaderna mellan Finland och Sverige? Menar här på folk beteenden, livsstil etc.

    SvaraRadera
  3. Har du alltså skaffa pojkvän?

    SvaraRadera
  4. Jag vill veta mer om din man! Vart träffades ni etc?
    Är du i Stockholm något v 30-33? :-)
    Puss

    SvaraRadera
  5. Drömjobbet?
    Finaste klädesplagget du äger?
    Bästa matstället i H:fors?
    Vad heter din hund?

    SvaraRadera

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar