torsdag 17 juli 2014

Idioter och annat löst påfund.

Har ni läst den här kolumnen? Den är så sjukt bra och så sann. Min facebook-feed gör mig emellanåt extremt trött. I förrgår bläddrade jag igenom allt blaj som dyker upp där. Plötsligt såg jag ett inlägg av en kille från min hemstad. En kille som jag stört mig på en längre tid eftersom hans inlägg allt som oftast är korkade och ganska rasistiska. Jag fick nog. Om ingen säger emot honom så får han för sig att alla hans fb-vänner är lika dumma i huvudet. Han skrev i alla fall ett inlägg där han var förbannad över att han sett en tiggare tiggt av en äldre herre och var så förbannad där han själv satt på en resturang och var tvungen att bevittna något så fruktansvärt. Han tyckte alltså synd om mannen. Inte tiggerskan. Så jag skrev vad jag tyckte. Att hans inlägg är empatilöst och att tiggerksan knappast själv valt att tigga och hur fult jag anser det är att sparka på någon som redan ligger ner. 

Sen började kalaset. Alla hans kompisar (som klär sig i neon och åker finlandsfärja för att dansa disco frivilligt) la sig i. Hallihallå-i-helvetet. Plötsligt förvandlades jag enligt dessa nissar till en galen FI-feminist som aldrig fått kärlek och bla bla blablablabla. Orkade till slut inte mer och tog därefter bort honom som vän. Har fått höra av andra som ännu kan se konversationen att grejen spårade ur ganska kraftigt om mig i efterhand. Helt okej för min del. Skulle dessa människor ens lägga 1% av tiden de sätter på gymet på något vettigt istället skulle de förmodligen kunnat skaffa tiggerskan ett jobb vid det här laget. Misstänker att stadens whitetrash-elit skulle vilja slå mig om de läste det här. Tar den risken. Vi har ändå östersjön emellan oss.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar