tisdag 27 maj 2014

Gråeriet

Vet ni hur tacksam jag är över att det är kallt och tråkigt väder ute idag? Tror aldrig att jag varit så här glad över grådis tidigare. Plugga i strålande solsken gör att läsa finska i pappersformat i solen går helt bra men att skrivandet å andra sidan hamnar på hälft. Igår gjorde jag allt för att få vara ute utan att ha alltför dåligt samvete. Klippte gräs, rensade ogräs, läste kriminalhistoria och så slutade det med att jag sprang 40 minuter i skogen. Men idag mina vänner. Idag ska jag skriva och njuta av värmen inomhus. Måste dock hem härifrån idag och har inte riktigt kommit fram till hur jag ska lyckas med det. Förmodligen taxi och buss. Klassikern.

2 kommentarer:

  1. Mittt hjrta bankade 100000 när jag såg ormbilden! :O är den tagen där nedanför gräsmattan där vi brukar sola. Säg nej.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Svar: ja, men om det tröstar dig så är bilden från förra året. Fuskish. I Know. Men var lite bildligt lat.

      Radera

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar