torsdag 24 april 2014

Toveriet

Mina päron kommer in till stan idag för att gå på Tove Jansson utställningen på Ateneum. Har fortfarande inte sett den så det ska bli spännande. Har extremt höga förväntningar efter att Catzo sa att hon grät när hon besökte den (eller har jag bara fått för mig det här?). Misstänker att det skulle krävas ganska mycket för att få mig att lipa på en utställning. Tror att jag först skulle ha behövt bli dumpad, svultit en vecka och så måste förmodligen någon slå mig riktigt hårt i magen.

Jag är extremt dålig på att bli berörd av konst. Har väl försökt anstränga mig någon gång, men min konstlärare säger att jag är alldeles för rationell som person för att det ska funka. Jag brukar uppskatta konst som får mig att tänka och helst skratta. Genomtänkt. Musik kan jag nog lipa till, men då ska jag helst ha förtärt något glas vin innan. Jag är nästan som en finsk man. Sjukt.
Silverinpackade för övrigt mitt hår igår. Fick även lära mig att man ska använda balsam efter inpackning för att det stänger håret? Nyheter för min del men å andra sidan är jag värdelös på allt som har med skönhetsprodukter att göra.

1 kommentar:

  1. Jag hoppas på lite Stendhals syndrom från dig! Se till att vara bakis och läs Toves dedikationstexter i Tuulikkis böcker. DÅ! Då öppnas tårkanalen. Lycka till!

    SvaraRadera

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar