onsdag 30 april 2014

Happy Valle! (Som vi säger i Svea)

Började morgonen med champagne på jobbet med kollegorna. Väldigt mycket Finland över det där. Skumpa på arbetsplatsen, eller är det kanske bara mitt jobb som pysslar med sånt? Räknade i alla fall ut att det här blir min sjätte vapp i Finland. Mina två första var kanske lite av en chock men ändå ganska civiliserade. Den tredje vappen hade jag just blivit singel och hade inte så många vänner. Kallar den för "Den mycket tragiska och ack så ensamma vappen". Tror aldrig att jag någonsin tyckt så synd om mig själv som den dagen. Buhuu. Vapparna efter det har firats med mina kvinnor. Så blir det även i år. Ska hem till Jonski vid halv sju och efter det fortsätter vi till den traditionella Wappenfesten. Vi ses i dimman, som kidsen säger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar