torsdag 3 april 2014

Gjort idag:

  •  Blev nästan överkörd av en spårvagn. Lärdom: cykla aldrig med musik i öronen.
  •  Skrev en guidelista till några familjebekanta över Helsingfors. Mamma konstaterade dock att den mest innehöll barer och nattliv vilket den inte alls gjorde. Kiasma och nakenbadhuset fanns faktiskt också med.
  • Åt lunch på Goce. Vet fortfarande inte riktigt vad jag tycker om det där stället. Är det bra? Är det dåligt? Ingen aning.
  • Upptäckte att jag har massa roliga grejer under mitt skrivbord. Bland annat skumpaflaskor, ljusslingor och en riktigt gammal bulle.
  • Googlade ordet "Boboll"och fick fram att det är finlands nationalsport. Dags att prata om Bobollsvåldet kanske?
  • Hittade en annons med mitt drömjobb. Bestämde mig för att söka det även om jag förmodligen ändå kommer att få "Tyvärr valde vi inte dig den här gången heller"-mailet. Ja ni vet, det där.
  • Funderade på om det finns regler i svenskan om hur man gör skillnad på en och ett? 
  • Läste lite i en bok som heter "Meningen med livet". 
  • Konstaterade att jag älskar poden, "En varg söker sin pod".

Thats it. So far. Ska ännu på vernissage, gå på långis och träffa flickorna. Yes.
Tog dessutom en till selfie på mig själv och min sportiga slackeroutfit i sminklogen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar