måndag 10 mars 2014

Talk to the plaaant

Min helg var igen sådär galet kaotisk att jag inte riktigt orkar skriva om den. Jobbade och gjorde massa andra dumheter. Bland annat dansade jag som en galning på Hoffmaestros keikka innan jag dansade ännu mer med flickorna på Ahjos dansgolv. Idag är det måndag och jag har jobbat. Nu satsar jag på att städa. Mitt hem ser inte riktigt klokt ut. Har sprungit ut och in och liksom inte riktigt städat undan efter mig. Dessutom har jag pratat med min planta. Jag fick den av Ylva senast hon var här. Hon tyckte nämligen att jag behövde något levande grönt hemma. Det sista hon sa innan hon gick vara att jag inte får glömma att prata med den. Tyckte hon lät lite galen även om hon förklarade något om koldioxid. Idag stod jag där. Tittade på plantan (som förmodligen inte kommer ha en längre livslängd än en vecka).

Sen sa jag "Hej" och berättade om min dag. Svor lite över diverse grejer och gav den vatten. Så hoppas nu att Ylva är nöjd med mig. Jag pratade med en planta.
Sen åt jag sushi. Hej gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar