onsdag 19 mars 2014

Listeriet 3.8

Stal en lista av Transfrans som stulit den i sin tur av Hannapee. Mest för att jag fullkomligt älskar Transfrans men också för at jag inte kom på något bättre. Hade Transfrans inte varit homsexuell skulle vi helt säkert varit gifta för länge sen.
...rum i huset? Har inte så mycket att välja mellan. Så helt enkelt rummet som min etta består av.
...parfym? Armanis Sii är sjukt ljuvlig. Sådär obehagligt ljuvlig.

...månad? maj. Den börjar bra och slutar med juni. hur kan det ens bli fel? vava?

...blomma? Fick ju en blomma av Ylva för två veckor sen. Den är nu officiellt död. Ingen blomma vill leva längre än den tiden med mig. Tror inte att jag andas tillräckligt.

...glass? Den där som bor i min frys och som jag fullkomligt dränker i kolasås. Annars diggar jag den överprisade glassen som man köper i kulform på sommaren.

...bok? Sådär i allmänhet eller just nu?Har man inte läst Harry Potter så är det lika bra att sätta igång nu. Numera ingår det i allmänbildningen. Just sayin.

...film? Såg något värdelöst om en man som var skillsmässobarn igår. Inte så yes. Däremot tycke jag om The book thief. Jupp.

...TV-program? Måste väl ändå säga Min Morgon. Det programmet är ändå halva min själ. Annars älskar jag skräp-TV. Top Model Sverige är väldigt underhållande. Sen Skavlan såklart.

...musik? Den här då!

...djur? Allt som inte är en katt. Framförallt gillar jag min hund.

...mat? Sånt som går extremt fort och är relativt ätbart.

...dryck? Kaffe, fast bara bra sådant.

...godis? Insett att marabous bubbelchoko dykt upp i Finland. Världens bästa.

...frukt? Har ni testat köpa den där burken på Stocka med färsk ananas? Briljant.

...krog/restaurang? Just nu är jag kanske lite kär i Ahjo.

...krydda? Chili. Är det ens en krydda?

...färg? Grått som vädret.

...fordon? Min cykel. Den är så fin och så blå.

...affär? Stockmann. Man kan gå på promenad med hunden där inne. Dessutom får hon godis.

...skor? converse. Guds gåva till världen.

2 kommentarer:

  1. Hej! Såg att du skrev om Veronica Mars några inlägg tidigare, och vill bara säga att det går att beställa filmen på olika onlinesajter (jag hittade en sajt där den bara kostade en euro) och också beställa den i DVD-form inom en snar framtid i Finland :) tror det är i maj nån gång.

    Tyvärr var det inte till nån större glädje för mig, filmen var verkligen enligt min mening urdålig. Jag älskade VM när det gick på TV och har också sett den igen på nätet för nåt år sen. Serien är verkligen ljuvlig, men filmen är för kort och handlingen är sjukt ihoptryckt. Skriv gärna vad du tyckte om den sen om du ser den :) är i alla fall glad att man fick nåt slags ordentligt avslut ihopfixat.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Jag såg den faktiskt häromdagen genom den kanske inte alltför lagliga streamingsajten swefilmer.com som har det mesta. Kan hålla med dig till viss del om filmen. Den var lite lös och ihoptryckt. Man fick känslan av att det egentligen bara var ett extra långt avsnitt och att det kommer en fortsättning i form av en hel säsong. Men helt värdelös tyckte jag ändå inte att den var. Kanske framförallt för att jag njöt så mycket av att se alla karaktärer igen. Dessutom har jag alltid varit team Logan så den biten blev jag glad över.

      Men jo jag håller med dig. Den var lite slarvigt gjord men jag fick känslan av att det kommer en till. Kanske den är bättre?

      Radera

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar