onsdag 12 februari 2014

En tjänst tack!

Först jobb, sen Arcada och en examensarbetspresentation och nu hänger jag på Helsingfors universitets bibliotek. Gillar verkligen det här stället. Det är så fint. Skulle kunna bo här, i ett litet hörn.

Men nu till saken. Det går bättre än någonsin med mitt arbete och jag är inne på slutetappen, finally. Men grejen är att jag numera får samma fråga varenda dagX5. "Hur går det med arbetet?". Jag svarar, jag svarar och jag svarar. Nu börjar jag bli lite lätt irriterad så jag undrar om vi inte kan komma överens om en grej? Kan vi inte bara fråga något annat istället och låta mig själv deklarera med glädje inom kort att "HÄJ, Jag är klar". För nu är jag inne i ett pluggflow men frågorna suger liksom lite glädjen ur det hela. Så nu gör vi mig den här tjänsten och helt enkelt frågar andra saker. Kommer man inte på något annat så kommer det här förslag på frågor som handlar om vadsomhelst annat.

- Har du någonsin velat äga en leguan Lina?
- Sparar du de lite finare plastpåsarna tills du ska gå bort?
- Ser du skillnad på Teemu Selänne och Kimi Räkkönen?
- Tycker du om tomatjuice?

Allt det där går bra. Kärlek.

2 kommentarer:

  1. Jag vet precis hur det känns att jämnt få frågor om hur det går med slutarbetet (eller studier i övrigt). Jag antar att de flesta (åtminstone i min bekantskapskrets) frågar för att de litar på att det går framåt och vill glädjas med en när man är klar, men det suger ändå musten ur en. I synnerhet om man, som jag, verkar lida av kronisk trötthet av okänd anledning och det verkligen gå skitlångsamt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förmodligen är det så, alla vill egentligen bara väl. Det blir bara lite utmattande ibland. Det är det här vädret som gör att man är trött och energilös misstänker jag. Så fort solen kikar fram kommer allt gå galant :) Promise!

      Radera

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar