fredag 6 december 2013

Väderrapporteriet

Min pappa älskar väderrapporter i alla former och han läser den här bloggen. Så kan berätta att det är växlande supergrått, med snöblandat regn och inget bikiniväder. Dessutom är det högt vatten, men inte så högt att huset flyter iväg. Kort sagt. Tråkigt väder men ingen storm.

Ska till min faster om en stund. Tanken är att jag ska lära henne facebook ordentligt. SoMe för n00bies som jag glatt kallade det. Efter det ska jag äta självständighetsmiddag där. Kanske kommentera folks klänningar från "balen" i Tammerfors precis som alla andra i det här landet gör en sådan här dag.  Om en exakt en månad fyller jag tjugofem. Gammal som gatan som en treåring sa till mig i förrgår.
 Loftutsikten
 Kafferiet med E-HBL från datorn

 Dagens extraordinära händelse. Två båtar åkte förbi. 
 Vattenhöjden

Hej värme!

5 kommentarer:

  1. Råkar detta vara Bastubacka? :)

    SvaraRadera
  2. Det råkar det väldigt mycket vara. Hänger du där?

    SvaraRadera
  3. Med jämna mellanrum kring huset på kullen en bit ifrån ert ställe!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Huset på kullen? Komiskt att du kände igen stället av bilderna :)

      Radera
  4. Det är liksom mot Ingå sett från er, på samma sida ett stort hus uppe på berget (kanske inte kullen!) Efter den där "bastubyn", Kände igen jo, har lagt märke till det där fina huset riktigt nere vid vattnet nämligen!

    SvaraRadera

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar