torsdag 19 december 2013

Malmöriet

Efter att han landat i Köpenhamn tog jag tåget över bron och stannade en natt i Malmö hos min vän Hanna. Vi lagade mat, drack lite vin och Fanny kom förbi och hängde på. Sen for vi ut på en öl och spanade in alla skåningar. En londondude provade min keps och jag testade hans hipsterhatt. Kulturellt hattutbyte kallade vi det.
 Vi åt falafelrulle på hemvägen och den mycket skadade partykameran var med.
 Drack av den här saften på morgonen. Hannas mormor har alltid gjort svartvinbärssaft och tappat upp den i vodkaflaskor. Nostalgisk saftstund.
 Malmö hade en karusell

 Fick en sockerchock på Starbucks.
Sen hamnade jag på X200 till Värnamo och päronen. Skönt tyst tåg med wifi som stannar på härligt få ställen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar