torsdag 28 november 2013

Det finns saker jag saknar

Familjemiddagar: Att sitta ner en söndag med familjen och prata igenom veckan över en ordentlig middag. Är alltid lite avundsjuk på mina vänner här när dom beger sig till sina päron. Något man inte inser att man saknar förrän man blir av med det. 

Överraskningsvälkomnandet: Förr i tiden brukade alltid mina svenska vänner ordna suprisepartyn hemma hos mina föräldrar varje gång jag kom hem. Efter ett tag tröttnade jag och blev inte så värst överraskad längre. Nu saknar jag det. Ingen vill överraska mig längre. 
Helt mitt eget fel. 
(Edit: Dock vill jag aldrig mer bli satt i en biltvätt den sjätte januari i en för liten baddräkt)
Biltvättsgrejen i -15 grader. Fick för övrigt feber. Tack.

Cafésittandet: Den där tidpunkten i livet då man kunde spendera flera timmar med en kopp kaffe på ett café utan att egentligen säga eller göra något vettigt. Så länge man fick påtår på sitt 18 kronors kaffe var man nöjd. Det var innan ordet "tidsbrist" började florera i ens liv.

2 kommentarer:

  1. Alltså va? Varför satt du i en biltvätt? Är inte det farligt????

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo. Men jag fyllde 18 och eftersom jag var först av oss att uppnå den gyllene åldern "överraskade" dom mig med att väcka mig genom att klä på mig en baddräkt, knäskydd och cyklop. Sen körde dom runt mig med en ögonbindel innan jag hamnade i en biltvätt. Eftersom jag satt i en kärra kunde jag inte skadas. Men det där kyliga vattnet i januari var kanske ingen höjdare. Inte heller den efterföljande vinden som skulle torka mig. Var kanske lite arg. Men nu i efterhand skrattar jag bara åt det.

      Radera

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar