fredag 22 november 2013

Att gilla listor: festlistan

När dansade du senast tryckare?
Jag vet inte riktigt. Kanske på något bröllop?
Låten som får en på omedelbart fredagshumör?
Brains out - Kim Cesarion
Bästa festen någonsin?
Tror faktiskt att det var sommarens indianfest som Ylva hostade. Den var så fenomenal att jag fortfarande ler stort så fort någon nämner den.
stöldgods från Jori

Värsta efterfestminnet?De där när det bara serveras snaps och alla hinner somna inom en halvtimme skulle man förmodligen kunnat skippa.
Youtube-klipp som man måste se på förfesten?
Jag vet inte hur det är med er. Men jag vill helst inte ha så mycket att göra med youtube på en förfest. Jag vill umgås.
Har du hällt ett ölstop över någon?
Nja. Jag är kanske lite dramatisk av mig, men inte så dramatisk.
Värsta klädmissen i festligt sammanhang?
Kläder som inte riktigt sitter där dom ska är ju inte alltid så festligt. Men den förstora Hugo Boss klänningen i skrikande rosa som jag underligt nog hade på mig på en bloggfest i GBG 2008 gör mig fortfarande förbryllad.


Drinkrecept som alltid funkar?

Amaretto med massa pressad citron och is. 

Sjukaste festivalminnet? Här vet jag inte ens var jag ska börja. De finns för många och för många interna. Men.
Innan jag jobbade på festivaler och var en vanlig dödlig besökare blev jag nästan nedslagen av en tjock halvnaken man för att ha väckt honom. Han hade under dagens gång hittat vårt camps sovsäckar, släpat ut dom ur vårt tält och somnat på dom. Vid vår väckning hoppade han på mig och skulle döda mig som han vackert uttryckte det. Gömde mig hos grannarna i två timmar efter det. 

Däremot att arbeta under en festival är en helt annan sak. Nästan sjukare. Men oftast är det berättelser som man borde hålla för sig själv om inte för sin egen skull så för andras.

Peace and Love 2008
Oslagbar nattmat?
Fafas fick mig att nästan börja gråta en gång. Tror det säger det mesta.
Bästa samtalsämnet med taxichauffören på vägen hem?
Jag åker väldigt sällan taxi hem. Jag bor för nära.
Stans bästa krog?
Ärligt talat. Jag vet inte riktigt. Vill jag chilla håller jag mig till Cojones, Llamas, Rento, Lungberg, Primula eller liknande. Vill jag dansa så blir det oftast (mina kulturella vänner ryser vid det här svaret) Teatteri.
Bästa festsällskapet?
Flickorna. Finns få människor som jag har så festligt med.

 En del av oss
På jonskis "färdigblivningsfest"
En dancemove  som alltid fungerar?
Fuldansen. Alltid lika rolig och alltid lika avskräckande för omgivningen. Fantastiskt.
När är det dags att gå hem?
Bra fråga? Är dålig på att ställa den eller för den delen svara på den.

Dags att gå hem frågetecken utropstecken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar