måndag 30 september 2013

Myseriet

Är extremt mysig idag. Ljus och skräplitteratur-mysig. Kan bero på att jag har varit i Sverige, där är ju alla så himla mysiga. På tal om svenskarna, så slog det mig att herregud vad svenskarna är ett snyggt folk. Har aldrig tänkt på det tidigare. Sen om alla klär sig likadant är en annan femma. Jag är inte bättre på den punkten. Svenskt mode är ju i slutändan ganska tråkigt. Får man säga så? 

Idag har jag i alla fall jobbat, hejat på Lisa Nilsson, druckit nio koppar kaffe, ätit lunch med en besynnerlig killkompis och städat mitt badrumsskåp. Det sista behövdes verkligen. Påminde om en scen ur de där amerikanska TV-programmen där anticimex kommer hem till folk och städar. ingen vacker syn.
 Litteratur innehållande femtioåringar och vinpimplande
 Rent like whoa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar