tisdag 10 september 2013

Hier

Igår ville jag gå på bio. Lyckades övertala en killkompis som sa att han kan kunde komma med så länge vi inte skulle se något "trams". Med trams menade han alla filmer jag ville se, bland annat Coppolas senaste. Han själv föreslog någon form av actionkomedi med Mark Whalberg som jag inte ens klarade av att se trailern på. Enligt min mening definitivt trams. Så vi kompromissade och hamnade på The Conjuring. En skräckfilm. Så där satt vi sen. Med händerna för ögonen, skrikandes med en bortglömd godispåse i knät.

Filmen i sig var väl kanske egentligen ingen höjdare. Skräckfilmer är sällan det. Även om den tillhörde några av de bättre. Storyn var kanske lite för utspridd. För många parallella berättelser, fick kanske inte alltid helt grepp om vissa karaktärer vilket på sätt och vis störde mig lite. Inget oscarsbidrag direkt.

Pics från gårdagens promenad med Tinnis


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar