fredag 2 augusti 2013

Tack IF

Jag vet inte om ni brukar lyssna på Alex Schulmans och Sigge Eklunds podcast "Alex&Sigge" som har hållit på i mer än ett år? Jag har i alla fall lyssnat på varendaste ett av dessa timslånga pladderprogram. Ibland älskar jag dom och ibland tycker jag att dom är egoistiska stroppar. Men hur som helst, för att finansiera sitt poddande så sponsras de av diverse företag men framförallt av försäkringsbolaget IF. Detta resulterar i att A&S inleder och avslutar varje pod med högljudda "TAACK IIIIIF!". Grejen är att det här fastnar och jag som är väldigt spontan har den här sommaren träffat på människor som jobbar för IF (senast igår på ett café/bar vid snappertuna) och när dessa berättat om sin arbetsplats har jag glatt utan att hejda mig själv utropat högt och glatt "TACK IF!". Eftersom poden har ett antal hundratusen lyssnare borde man i alla fall någon gång kunnat få ett igenkännande leende. Men nej. Total tystnad. Pinsam tystnad. Sen förklaringen. Inser efter förklaringen att det hela förmodligen ännu konstigare. Men ja, Tack IF.

3 kommentarer:

  1. :-) Kom hit efter att jag googlade uttrycket, "Tack IF". Tänkte att det var fler som liksom hade gjort det till ett idiomatiskt uttryck. Men det visade sig var väldigt få. Nåväl, det var det hela.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
    2. Komiskt nog är det här mitt populäraste inlägg någonsin. Semitragiskt. :)

      Radera

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar