söndag 11 augusti 2013

Detaljer

Hänger vid bardisken på landet och fixar med grejer. Vid halv åtta ska jag ta mig tillbaka till civilisationen. Imorgon börjar jag jobba. Ni vet, hela och rena kläder, kammat hår och smink? 
Två månaders ledighet är med andra ord över.
 Tredje minikopparormen i år. Söt. (pappas hand)
 Min faster har gjort maskrossirap..
 Gillar inte riktigt Oksanen (vilket är lite som att häda här) men ger henne en chans till.
 Ja tack.
 Den färska majsen har äntligen anlänt. Har du vägarna förbi Pikkala vid 51:an så sväng in vid den stora uppblåsbara majskolven och köp några. Ljuvligt gott.
 Jag stekte pannkakor. Ja, det heter pannkakor och inte plättar. punkt slut.
 Försökte mig på agility med Milla. Sysslade med sånt med familjens border collie Ella när jag var sisådär 12. Kan helt enkelt bara ta och konstatera att Ella var lite mer begåvad på den fronten. Milla gillar mer frisbees och mat...
Inte helt fel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar