onsdag 5 juni 2013

Tågeriet

Jag åker tåg. Inte ett högklassigt tvåvåningståg som man får äran att åka med om man skulle få för sig att åka till Åbo. Nej det här är ett Y-tåg. Påminner mer om tågen man trallar runt i mellan maffioso städerna på Sicilien. Enda skillnaden mellan det här tåget och en bastu är att i bastun får man i alla fall vara naken. Det är inte varmt, det är svinvarmt. 

Destinationen heter Ingå. Suprise suprise. Ska bada, sola och göra lantliga sysslor. Åker dock in en sväng redan i morgon igen för att gå på nationaldags firande. Helt spännande eftersom jag inte ens visste att man firade nationaldagen. Inte har jag i alla fall gjort det mina första 23 år. Återstår att se hur jag gör de närmsta 70.



 Älskar pappas avklippta jeans.
Tågski

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar