söndag 30 juni 2013

Nattlisteriet


  1. Vad gör du när du inte kan sova på natten?-  När jag här (Ingå) sätter jag mig alltid på köksbänken, dricker bubbelvatten och läser tweets.
  2. Du får en timme att åka tillbaka i tiden, till när och var hade du åkt? – Kanske till sommaren då hela familjen var i Brest, Frankrike med pappas båt och hängde. 1998? 
  3. Vad står det i det nionde senast mottagna sms:et i din inkorg? "Jag tar hand om dig med mat och vin :)"
  4. Vad hade du gjort om du fick en miljon kronor? Rest, rest rest och rest. 
  5. Vad gör du när du är uttråkad? - Svarar på onödiga listor till bloggen.. Nånej. Jag läser, lyssnar på podcasts och ringer till människor som jag saknar.
  6. Va gör du om 15 år? - Ärligt talat. Jag har ingen aning. Jag har ett kreativt jobb, en trevlig dude, kanske en miniatyrmänniska eller två och lång välbetald semester. 
  7. Vilket land vill du helst besöka? –  Just nu skulle jag vilja hänga en del i USA. Hälsa på min syster och rida hästar på en strand.
  8. Vem tror du tänker på dig just nu?  Fina mormor brukar säga att hon tänker på mig varje kväll. Hon tillhör kategorin som tror på gud och ber för sina anhöriga. Så chansar på henne. 
  9. Favoritställe på hela jorden? Jag är äckligt förutsägbar. Ingå, finns inte ett ställe på jorden som får mig att må så bra. Annars. Kapstaden.
  10. Underligt tips? – Öhm. Om du ska dela ett rått ägg men ändå lyckats få äggulan med vitan så ska du ta en petflaska. Kläm till den och håll med mot gulan. Släpp. Walla, gulan finns nu i petflaskan. Ganska underligt aight?
Helsingfors är också ganska yes.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar