torsdag 20 juni 2013

Den estniska ödebyn

Tillbaka i Finland efter mina tre dagar i Hapsalu. Precis som förra året hamnade vi på ett SPA-hotell med massa snäppet rundare, blålila pensionärer.

Vi fick två behandlingar att gå på som redan var förbeställda åt oss. Jag fick massage och undervattensmassage. Jag som rent ut sagt hatar massage bestämde mig för att ändå ge undervattensgrejen en ärlig chans.
Det var förmodligen de trettio mest underliga minuterna i mitt liv. Min fantastiska nya bikini fick jag skippa och istället hoppa i endast ett par pappersstring som ramlade av hela tiden. Sen stod det en estnisk tant och spolade mig med en vattenslang i ett badrum hämtat från någon dålig TV-serie från 80-talet. Efter den upplevelsen gav jag bort min andra massage och satsade på utomhuspoolen och havet istället. Resten av upplevelsen av denna lilla by var som vanligt väldigt intensiv. Förutom att man i princip inte såg en enda människa på "stan" och att nattlivet inte fanns så hade vi väldigt kul ihop. Allt går med ett bra gäng.

 Ser ni några människor? Nä, inte jag heller.
 Jageriet
 det ska tydligen bo en vit dam i det där tornet. Inte så man henne heller.
 Klättrade till toppen
 Så här nära vågade jag gå. Fick en mördarblick,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar