onsdag 22 maj 2013

Sånt

Okej. Jag vet. Det här med att inte blogga på en och en halv vecka är kanske inte direkt imponerande. Så hej igen. Sitter på företagshälsovården i väntan på en läkare som "inte pratar svenska, men möjligtvis kanske lite engelska". Alltid lika spännande. Allvarligt talat får jag skylla mig själv. Min finska är inget att hänga i julgranen. Blivit lite väl bortskämd på den fronten. Men förmodligen går det helt bra. Behöver bara peka mitt uppsvullna variga öga så förstår han nog. Ögoninflammation igen. Alltid lika classy. Man ser ut som en nyvaken hamster med rabies.

Hur som helst. Helsingfors har på riktigt vaknat till liv den senaste veckan. Har njutit av soliga parkdagar, Sverigebesök och en och en annan glass.
Imorgon ska flickorna fira Jonski, festligt värre. 

2 kommentarer:

  1. Hurraa för bloggi! Men buu för ögat, du får köra solisar på Teos imå, där snackar vi classy!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Solisar på teos blir spännande. Ska bloggksärpa mig. promise!

      Radera

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar