onsdag 22 maj 2013

Det där med VM

Sverige vann för övrigt världsmästerskapet i hockey. Inte för att jag egentligen på riktigt bryr mig. Tycker mest om att upprepa det högt och glatt framför diverse kollegor och vänner. Framförallt för att det är ett så känsligt ämne här. För finnarna finns det bara en sak som betyder något när det kommer till hockey och det är att inte Sverige under några omständigheter vinner. Vilket jag tycker är:

  1.  Sann missunnsamhet. 
  2.  Taskigt 
  3.  Väldigt underhållande.

Men eftersom jag nu aktivt sysselsatt mig med min nyvunna hobby de senaste tre dagarna och fått utstå alltifrån toalettdoppningshot till källarinlåsningsvarningar ger jag nu upp. Anser att min 2011-års hämnd officiellt är över. För i år i alla fall, sen är det OS-guld. Just sayin.
Snart är det roddpremiär. På tal om något helt annat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar