måndag 25 mars 2013

Landet lagom

Vi kan ju börja med att kollektivt lite klaga på min uppdatering i den här bloggen den senaste tiden. Kanske inte direkt något att hänga i julgranen precis. Ispirationsnivån har legat på noll. Eller ärligt talat så var det där en lögn. Inspirationsnivån har faktiskt varit ganska ordentligt bra men den energin har hamnat på andra projekt. Bra sådana. 

Nu befinner jag mig i alla fall på landet tillsammans med typerna som tagit mig till världen (föräldrarna). Dom ska stanna här tills söndag och jag är ledig i två dagar för att umgås. Jag har för övrigt varit hurtig idag och åkt längdskidor. Två varv runt grannön Skämme, ca 1,5 mil. Resultatet: Bruna kinder, lite gladare kropp och två enorma blåsor på hälarna. Kärlek i det med.

 Påskpyntat
 Borde man inte ha några hängande ägg eller liknande?
 Doggyn
 Ska ta mig igenom den här tänkte jag. Efter Jussi Adler Olsens böcker om Q.
 Mamma hävdar att det inte finns bladpersilja i Finland och att man måste stå ut med sådan här?
Jag tycker att den ser ut att ha många blad...
 Det här är inte hästkött. Eller man vet ju aldrig.
Havet som skulle kunna vara en åker. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar