onsdag 16 januari 2013

Nya Hogwarts

Ärligt talat. Det här med att inte blogga tar på mig. Jag har så himla mycket jag vill skriva om. Så jag fortsätter lite ändå även om ingen förutom jag kan läsa det.

Till att börja med så har jag bytt skola. Eller okej. Jag har inte egentligen bytt skola. Utan min skola har bytt skola. Min linje flyttades från Novia till Arcada. Från en vacker liten kulturbyggnad i hjärtat av Helsingfors till en stor modern glaskoloss med 3000 andra typer någonstans i nordöstra Helsingfors. Inte för att jag är bitter eller så. Nej verkligen inte. Men.

Jag har gått vilse. Ja, det har jag patetiskt nog. Men sen fick jag kanske inte den bästa rundvandringen heller. Vi fick en snabbtitt på våra korridorer A3 och en snabbtitt på C3, vad det nu var för något? Men sen hände något underligt. Vi kulturproducenter fick gå igenom Akutsjukvårdarnas avdelning. Den fick vi noga förklarat för oss. Typ vilka dockor som gör vad. Att Arcada har en av Finlands enda dockor som kan föda plastbarn, att bakom den där FBI-glasrutan brukar det sitta lärare som trycker på dockornas knappar osv.
Förbryllade stod vi där. Kulturnissarna, stirrandes på en dockbebis i en fakekuvös funderandes på vad sjutton vi tittade på nu? Någon drog lite obekvämt i sin röda hipstermössa. Någon spelade quizkampen. Sen tog rundan slut. Vad hände med biblioteket? Datasalarna? Skåpområden? Hängområden? Wifi? Va?
Arcada.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar