måndag 3 december 2012

Ratatas Bloggprislista

Den här ska man tydligen fylla i. Så Tadaaaa. Här är den.
(Har formulerat om frågorna lite, "Vad gör du till fritids" är annars en ganska konstig fråga)

Vad heter du och hur gammal är du?
Lina Madeleine Kristina + finskt efternamn som jag egentligen inte kan uttala. 23 år. Nästan 24.

Vad kännetecknar dig? Frisyr, gångstil, längd, humor?
Tror jag går ganska normalt, min pappa och syster slänger ut med ena foten. Sånt sysslar jag inte med. Är väldigt vanligt blond med minimala bruna ögon. Kan förvandlas till svarta om man ger mig en ordentlig anledning till det. Pratar snabbt på den dialekt som kallas "rikssvenska" i denna del av världen. Har bra humor. Kan vara en aning sarkastisk ibland. Efter tidiga morgonturer på jobbet är min humor väldigt väldigt låg. jobbigt låg.

Varifrån är du och var bor du just nu?
Född i Göteborg, uppvuxen i Värnamo, en stad i södra Sverige. Tror att jag är med i en grupp på facebook som heter "Värnamo till huvudstad"... Bor i Helsingfors som faktiskt redan är en huvudstad. suprise..

Hur bor du? I ett eget hus ute på landet eller i en överprisad etta inne i stan?
I en prisad etta i rödbergen. Spenderar en hel del helger i Ingå. Paradiset på jorden.

Vad sysslar du med, har du jobb eller skola, möjligtvis både och?
Både och. Pluggar fjärde året väldigt långsamt Arts Mangament och jobbar för ett produktionsbolag som gör morgon-TV.

Vad har du tidigare studerat eller jobbat med?
Gymnasiet, Samhäll med inriktning samhäll (linjen där du blir allt och ingenting)
Jobbat med allt. Jag har serverat, skakat drinkar, experimenterat med kaffe, kört moped på lager, arbetat med press på festivaler, teaterproduktioner, Värdinna för premiärer, sålt jordgubbar, vikt gubbjeans, cateringierat, You name it.

Vad gör du på fritiden, vad har du för hobbys?
Försöker uttnyttja ett visst gymkort, läser mängder med böcker, umgås med flickorna (gärna över vino), tar hand om min räv till hund och sådant.

Civil status? singel/sambo/gift/barn/hund?
Skurkhund. Tycker det låter helt okej. Är i alla fall inte ensam med tio katter vilket många menar är ett tecken på galenskap.
(Tycker ändå inte om katter)


Vad vill du förmedla med din blogg? Diskuterar du viktiga frågor, skriver du om din vardag, eller har du en drös vackra bilder?
Förmedlar och förmedlar gör nag väl inte direkt, skriver om mitt liv så att min familj på fel (eller rätt) sida om östersjön har koll på mig, och andra glada typer som också vill för delen. Ibland fungerar den som en blandning mellan terapi och dagbok. Kanske inte helt vettigt. Men tycker ändå att det är kul. För det mesta i alla fall


Vad tänkte du göra på Bloggpriset, festa huvudet av dig eller gå hem tidigt?
Tänker gå hem tidigt. Har varit dålig på att gå hem tidigt så tänkte satsa stort och dra innan vi kommer till godisregns-stadiet.
Förra årets gala..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar