torsdag 22 november 2012

Lättjeri

Jag har blivit lat när det kommer till matlagning. Jag har emellanåt perioder då jag beter mig som en liten housewife. Bakar pajer, sätter ihop en trerätters med tända ljus för mig själv och lägger hur mycket energi och tid som helst på matlageri. Just nu är jag i orkar-inte-laga-mat-perioden. Det hela har jag löst med en stor sats av antingen couscous, qinoua eller bulgur. Häller därefter i en halv burk pesto i kalaset och sen in i en skål i kylen. Sen plockar jag ut en portion av geggan varje dag och fyller på med sånt som finns i kylen. Varierar mellan lax, parmaskinka, halloumi, olika grönsaker, fetaost, kyckling, avocado. Sen avslutar jag med en släng balsamico. Poff. Klart.
Har ätit det här nu i ungefär två veckor och har fortfarande inte tröttnat helt. Inte helt friskt.


1 kommentar:

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar