måndag 5 november 2012

Capricorn

Det här är nu jättelöjligt. Är fullt medveten om det, men nu råkar det vara så att jag har en horoskop-app. Den heter "DailyHoroscope" och kallar mig för "Dear Capricorn" och ger mig livsråd.
Oftast väldigt självklara sådana. Som att jag borde ta tag i grejer, eller kommer att träffa en spännande människa. Inget nytt med andra ord. Ändå är jag helt fast. Läser varje morgon med iver och ägnar helt seriöst tid åt att fundera över vad horoskopet nu faktiskt menar. Som om jag inte vet att det bara är bullshit? Varför fascineras vi över dessa slumpmässiga texter?
Om man kollar in populariteten på horoskop-appar och större delen av tidningsmagasinen för kvinnor så kan vi snabbt konstatera att jag inte är den enda. Vad är egentligen grejen?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar