måndag 15 oktober 2012

Sheepless Sleepless

Tillbaka i stan efter en lugn helg i Ingå. Borde egentligen ha somnat för länge sen med tanke på att jag har morgonturer den här veckan. Men det går inte. Har till och med räknat får vilket förmodligen är den mest ineffektiva insomningsmetoden någonsin. Blir endast irriterad. Dessutom har jag ca 15 liter svamp på mitt köksbord som jag inte riktigt vet vad jag ska hitta på med. Kanske jag skänker dem till mina kollegor eller så fyller jag min frys? Får se.
 En liten del av svampen
 Höstväder
 Höstigt linnais
 Jag in svamp-plockar-action
 Min stalker
 Plugghörnan
Det förfallna lidret.

4 kommentarer:

  1. Lina om du ännu har kvar lite svamp kommer jag gärna efter en liter ;) Puss från svampälskarn

    SvaraRadera
  2. Mjaa 15 liter känns lite HC :D Min kolleg sa just att man inte ska frysa trattisar utan torka dem? Känns lite jobbigt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Okej, men några liter iaf? Det går bra att både frysa och torka. Torka så kan du tex lägga dem på tidningar vid ett element eller på golvvärme. Frysa så sätter du dom bara i stekpannan låter allt vatten komma ut så att det blir sådär vattnigt. Stoppa i en burk och poff in i frysen. Awesome.

      Radera

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar