onsdag 19 september 2012

50 snabba


  1. Fullständigt namn? Lina Madeleine Kristina Markkula
  2. Hur gammal är du och gammal känner du dig? Är 23 och känner mig som alltifrån 15 till 70.
  3. Vad har du gjort idag? Jobbat, examensarbete, lunch med jobbet och smyckesprovning med en kollega.
  4. Vilken film såg du senast? Stekta gröna tomater
  5. Vem ringde du senast? Tinnis
  6. Är du besatt av någonting? Inte egentligen.
  7. Är du rädd för blod? Nja, inte för blod men har svårt för kirurgiscener på TV.
  8. Beskriv platsen du befinner dig på just nu? Hemma, litet, mysigt och rent.
  9. Kan du nämna fem statsministrar under 1900-talet i Sverige? Carl Bildt, Olof Palme, Göran Persson, Fredrik Reinfeldt, Ingvar Carlsson.
  10. Googlade du för att få fram svaret på föregående fråga? Nope, tog de lättaste.
  11. Vilken färg är dominerande i din garderob? Svårt att säga. Svart kanske?
  12. När vaknade du i dag? Försov mig tragiskt nog. så 06:00
  13. Vilken är din favorithögtid? Räknas valborg?
  14. Vart i världen skulle du vilja befinna dig just nu? Kapstaden
  15. Nämn en plats i världen du besökt som du aldrig vill återvända till? Ayia Napa
  16. Hur vill du tillbringa din pension? På landet, med en bra bok och ett glas rödvin.
  17. Vad lyssnar du på just nu? Bon Iver
  18. Har du någon gång brutit ett ben? Nej.
  19. Vilka fem saker vill du inte vara utan i ditt skafferi/kyl? Mjölk.
  20. Vem är din favoritkändis? Idag röstar jag på Mark Levengood som gästade jobbet imorse. Ljuvlig man.
  21. Har du varit i slagsmål någon gång? Ja, jag försvarade min bror på ett bandyevent utklädd till scout. Fanns på youtube ett tag.
  22. Vilka världsdelar har du varit i? Asien, Nordamerika, Europa, Afrika.
  23. Snarkar du? Det hoppas jag inte.
  24. Vilka yrken har du provat på? Lagerarbetare, bartender, städerska, VIP-Värdinna, studiovärdinna, Cateringnisse, servitris, butiksbiträde, Nanny, PR-Assistent, Barista, Producent, Redaktör, jordgubbsförsäljare, Produktions-Assistent mm.
  25. Hur går du helst klädd? Jeans och skön tröja, converse.
  26. Vilket stjärntecken är du född i? Stenbockens.
  27. Vilket är ditt favoritgodis? Polly, och chokladdoppade ahlgrens bilar.
  28. Vad sa du senast? "Chabby chic passar dig".
  29. Vilket var ditt bästa ämne i skolan? Samhällskunskap.
  30. Vad har du på dig just nu? Svarta jeans, grå tröja och sånt som hör till under.
  31. Vilken är din favoritaffär? Akademiska bokhandeln
  32. Vad har du för storlek i kläder? - 36/38 beror på märke.
  33. Vad köpte du senast? Lunch
  34. Hur många gånger har du flyttat? Fyra
  35. Om du var fast ensam på en öde ö, vilka tre saker skulle du ta med? En stabil båt med motor och massa bensin.
  36. Är du morgon- eller kvällsmänniska? Egentligen en kvällsmänniska, men i och med mitt jobb så morgonmänniska.
  37. Senaste filmen du såg på bio? Ted. Hatade den.
  38. Har du blivit sydd någon gång? Japp, i hakan på lanzarote. tror jag var sisådär tolv.
  39. Har du någon gång badat naken utomhus? Yepp. Vem har inte det?
  40. Vad åt du till frukost? Åt ingen frukost.
  41. Hur såg ditt liv ut för tio år sedan? Bodde i villa i Värnamo, gick sexan och var hobbykristen.
  42. Har du någon gång åkt dit för fortkörning? Nästan, fick inga böter. Hade glömt körkortet.
  43. Vem gjorde senast något extra speciellt för dig? Tinnis, hon fixade mitt hår i morse och hjälpte mig när jag var försenad.
  44. Vart lägger du din mobiltelefon när du sover? I fönstret.
  45. Vad var det sista du åt? Halloumisallad på Tori.
  46. Nämn något riktigt pisamt? Hela jag har en förmåga att vara väldigt pinsam, händer något nytt varje dag. Har lärt mig att leva med det.
  47. Är du blyg? Nej.
  48. En riktigt bra kväll ser ut hur då? Lång hundpromenad och därefter kalasfest med flickorna.
  49. Är du i ett förhållande? Icke.
  50. Saknar du någon just nu? Familj och svenska vänner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar