torsdag 26 juli 2012

Lady in the city

Har promenerat runt i Helsingfors med mormor och mostern medan pappa tittade på båtar och mamma besökte Ateneum. På fyra timmar tog vi oss från salutorget till Marimekko på Esplanaden. Jag som råkar ha väldigt väldigt dåligt tålamod med långsamhet fick träna tålamodet ordentligt. Emellanåt ville jag springa några varv runt esplanadparken endast för att få upp tempot lite. Mormor var i alla fall nöjd. Hon tyckte att Helsingfors var fantastiskt. Dessutom gav hon Toris pasta fulla poäng. Sånt.

Nu är vi alla tillbaka i Ingå igen och jag har fiskat utan att få napp. Thank god.
Saluhallen - Obligatoriskt besök som turist

Jag serverade jordgubbar och glass i min lägenhet. Välkomsthälsningen i ingången till min innergård får alltid positiva reaktioner.
Mitt fina fiskeförsök
Med landehår och trasiga jeans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar