onsdag 23 maj 2012

Det dåliga väder samvetet

Som de flesta andra skandinaver är jag uppvuxen med dåligt samvete vid inomhussittande och fint väder.
Min mammas röst ekar inom mig "Nej men Lina,  ska du verkligen slösa bort det fina vädret inomhus?"
Sen så gick man ut. Sol var en bristvara. Någonting man skulle uppskatta och ta vara på.

Fortfarande vid innesittande och solsken upplever jag det dåliga-väder-samvetet.
Förmodligen någonting som kommer att hänga med mig för resten av livet.
Kanske jag en vacker dag själv komottar (hotar) mina egna barn med solskenssamvete.
Mycket möjligt.
Den här komottar i och för sig också vid inomhusittande. Mycket logiskt.

3 kommentarer:

  1. Är din hund en Tollare? Vill du beskriva lite hur den rasen är? :D funderar på att skaffa hund till nästa sommar men kan inte bestämma mig för vilken ras..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du funchar på hund. Milla är en 2 år gammal tollare. Skulle kunna berätta om henne i timmar. Men kort sagt. En väldigt intensiv hund. En hund som kan vara fruktansvärt aktiv utomhus och motsatsen inomhus. Gör allting ordentligt. Väldigt stor personlighet. Vänlig, nyfiken, komisk, lättlärd, kommer överens med allt och alla. Kan vara en aning störande ibland. Mest ljuvlig.

      Radera
    2. Hon är väldigt fin :)

      Radera

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar