tisdag 3 april 2012

Hunger Games

Jag fick något slags fel igår. Eftersom jag har ett svenskt bibliotekskort kan jag låna e- och ljudböcker gratis över nätet. Igår fick jag för mig att jag skulle testa på Hunger Games (ni vet boken som blev till film och som alla älskar). Boken fanns bara som e-bok och jag laddade glatt ner den. Klockan var då halv sex på kvällen. Därefter satt jag som fastfrusen tills klockan var tre på natten och jag insåg att jag verkligen behövde sova. Är helt fast.

Eftersom Hunger games är riktad till en yngre målgrupp än galna tjugotreåringar som jag så är språket ganska enkelt. Konstigt nog känns det bara uppfriskande. Inget pladder med klagande, rynkor, cancer eller ångest. Bara rent ut sagt barn som dödar barn som underhållning för en utflippad regim.
Inget konstigt med det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar