tisdag 6 mars 2012

Vardagsskräp

Jag fick inget av de sommarjobb jag så entusiastisk sökte.
Jag som hade ställt in mig på en arbetande sommar får kanske börja tänka om lite.
Samtidigt så vet jag innerst inne att det brukar nästan alltid ordna sig.
Det händer ganska ofta att jag ramlar och snubblar över grejer/uppdrag som visar sig vara bättre än bäst.

Så jag skippar allt som har med oroande och tröstätande att göra eftersom det inte är min grej.
Istället tänker jag fokusera på något trevligt. Som mitt nuvarande fantastiska jobb som jag är lite kär i, böcker och riktigt dåliga TV-serier.

På tal om riktigt dåliga TV-serier så fick jag en kommentar häromdagen att sådana sysslor inte passar ihop med mig. Men där måste jag faktiskt säga emot. Jag är ingen traditionell kulturtant. Bara för att jag studerar kultur så betyder det inte att jag endast sysslar med finkultur. Jag tycker att skräp kan vara väldigt befriande och avslappnande. Någonting lätt som gör att man inte behöver fundera, analysera eller tänka. Dessutom så står det för var det är. Inget bullshit, bara traditionellt skräp. Det bara är, och jag tror att vi alla behöver det ibland. Lite vardagsskräp i livet.

Vad gör du som skräpavkoppling?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar