torsdag 2 februari 2012

Kissies

Läste Kissies blogg och kände mig gammal.
Jag känner mig alltid uråldrig när jag klickar mig in där.
Lite som en mormor som försöker tvinga på sitt barnbarn en mössa i slutet av maj.
Hela whitetrash grejen kring fröken Nilsson får mig att känna avsmak.
Hon är bara så tragiskt. Jag tror dock som många andra att hon förmodligen är smartare än hon gör sig.
Men om det nu är en roll hon spelar så har den gått för långt. För länge sedan.
Fröken Nilsson ser ut som fotbollar på en pinne. Som om inte det vore tillräckligt.
Hon hycklar dessutom. Just nu om att asiater smörjer in sig med whitener kräm så att de ska bli blekare.
"Onaturligt" Kallar fröken Nilsson det hela samtidigt som hon själv smörjer in sig med brun utan sol.
Nope. Hon förstår inte alls den kopplingen.
Eller så gör hon det.
Gör hon det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar