tisdag 21 februari 2012

Hobby -

När jag var i tonåren var jag en släng hobbykristen. Det hörde lite till när man växte upp i en av Sveriges mest frireligösa städer och det var inget konstigt med det. Snarare normalt. Hänga lite i kyrkan, klä sig i kyrkfashion och diskutera Jesus.
Nu förtiden är jag hobbypensionär. Jag sysslar med ljudböcker, pussel och brödbakning.
Idag har jag tagit min hobby till en ny nivå. Lyssnar nämligen på Lasse Berghagen.
Dock en "Så mycket bättre" version av Petters "längesen". Men ändå. Lasse Berghagen.

Det känns nästan som om jag hamnat i kategorin av galna 23-åringar. Lite som kvinnor som har mer än tre katter. Ett tecken på att alla hästar kanske inte riktigt är hemma.
I och för sig är hobbypensionär bättre än t.ex Hobbyfjortis. Sysslar man med sådant. Då är det illa.

Ps. Efterlyser en fröken som vill fria i direktsändning på skottdagen. Tillvägagångssättet är frivilligt.
Får du ett nej måste han enligt tradition ge dig ett kjoltyg (klänning) så fröken i fråga har inget att förlora.
Dagens tips.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar