söndag 26 februari 2012

Dagens minipepp


Att misslyckas är något som oftast glöms bort i vårt hektiska värld (Nu lät jag lite gammal).
Framförallt för att alla är så lyckade hela tiden. I tidningar och månadsmagasin intervjuas människor dagligen om deras lyckande. Ingen bryr sig någonsin om misslyckandet bakom lyckandet. Hur många spel har Rovio faktiskt misslyckats med innan Angry Birds? 50?

Det är det som är grejen med att lyckas. Att våga misslyckas. Att våga slänga ut sig själv ur bekvämlighetszonen. 

Jag misslyckas emellanåt med allt möjligt. Men det gör också att jag lyckas. Dessutom kan jag tycka att jag lär mig mer av mina misslyckande än av mina lyckanden. Då vet man vad man gjorde fel till nästa gång. 
Orka vara rädd för livet och orka vara perfekt. Man ska försöka ta livet lite med en klackspark. Jag har egentligen ingen aning om vad det betyder men det låter ganska bra. Klacksparken alltså.

Dessutom tycker jag att man har rätt att vara stolt över sig själv när man gjort något bra. Något vi är dåliga på i de här delarna av världen. Det är bara att lyfta upp hakan och visa vad du går för och sluta skämmas. 
Det tar bara massa onödig energi. Deal?
Någon som inte skäms. 

3 kommentarer:

  1. Word kvinna! Kom ner och fika med mig i malmö nu!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yey! Funderar starkt på Malmö i April. Skulle vara kalas med en fika!

      Radera
  2. Våga bara åka mellan den 7 och 15 april - då kommer vi! Boka in Lilla Linnais då!

    SvaraRadera

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar