måndag 30 januari 2012

Praktiskt

Första praktikdagen avklarad och jag är nöjd och en aning kaffehög.
Har satt mig ganska bra in i mina uppgifter och känner mig nöjd like whoa.
Det känns så skönt att få göra något ordentligt. Att faktiskt arbeta på något konkret.
Det är nästan komiskt hur skoltröttheten från gymnasiet börjar kännas igen.
Bara tanken på att ha ett riktigt ordentligt jobb känns så lockande att jag nästan vill plugga snabbt bort resten i ren desperation. Jag har aldrig varit en studiemänniska, men alltid älskat att jobba.
Jag har svårt för det här med att skriva ner långa uppsatser för att det sedan läses av en person som betygsätter det och sen var det slut med den biten.
Slut - som Håkan i Sunes Sommar säger när han ätit upp Leffes laktrisbåtar.
Jag satte på mig rosa converse idag fast det är svinkallt ute. Inga vuxenpoäng där inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar