måndag 9 januari 2012

Monday

Första dagen tillbaka på jobbet efter jullovet. Det känns som en riktig måndag.
Lite yr, ganska vanlig men samtidigt ät det kul att komma tillbaka till jobbet. Tillbaka till min tidiga vardag.

Skolan börjar även idag och jag har en del att plugga men zero motivation.
Hur motiverar man sig när man är som minst energisk? Jag har gått snart tre år i den här skolan nu och ibland känns det precis som i trean på gymnasiet. Känslan av: "Snälla ta slut för i helvete", dyker upp allt oftare. Men den här världen fungerar som den gör och jag behöver papperna från skolan. En examen. Något som visar att jag faktiskt åstadkommit något. Det är inte det att jag inte trivs med min utbildning för det gör jag verkligen. Men ibland känns allting så onödigt. Vad lär jag mig på riktigt av den här uppgiften? Får jag egentligen ut någonting mer av den än en släng tidsfördriv och antal koppar kaffe?
Längtar tills praktiken börjar på riktigt och jag kan släppa skoleriet ett halvår. Göra sånt jag gillar.

Men hur som helst. Det snöar ute idag. Smådetaljer som gör måndagen en aning trevligare.
Fick förresten såna här fina kopptallrikar av Hanna i födelsedagspresent. Thumbs up.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar