söndag 20 november 2011

Manege

Igår åkte jag till Kyrkslätt för Amas årliga Manegefest. Trettiofem glada människor i en hästmanege som åt god mat, red häst och lekte lekar.
Det här med rida var väldigt spännande för min del. Jag red när jag var yngre men slutade i tonåren.
Första varvet galopperade jag runt och hade ingen aning om vad jag gjorde. Andra gången gick det mycket bättre. Men det känns i rumpan idag.
Sen lekte vi en lek där vi åkte längdskidor i manegen över hinder. Inte min grej.
Däremot var jag duktig och tog med mitt kamera med glömde minneskortet hemma. Fail.
Så varning för skit iphonebilder.

Tack Ama och Oge för en riktigt rolig kväll!
 Förrätt

 Smulan på häst
 Värdinnan till höger



Jag åker skidor Ylva och Oge hejar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar